loading...

Wednesday, June 19, 2013

Warga emas maut bertembung lori



19 Jun 2013
SELANDAR - Seorang warga emas maut selepas kereta jenis Hilux yang dipandu bertembung dengan sebuah lori yang membawa muatan batu bata di Kilometer 30 Jalan Selandar-Kesang, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang, mangsa Kam Lai, 66, dipercayai dalam perjalanan dari Pekan Selandar ke Kesang.

Bagaimanapun ketika melalui struktur jalan berselekoh dan berbukit kedua-kedua kenderaan terbabit bertembung dipercayai akibat gagal mengawal kenderaan.

Mangsa yang mengalami cedera parah di bahagian kepala dikejarkan ke Hospital Besar Melaka sebelum dilaporkan meninggal dunia kira-kira jam 6.30 petang.

Penduduk, Mohd Rizal Ahmad, berkata, dia terkejut mendengar dentuman yang kuat tidak jauh dari rumahnya sebelum bergegas ke lokasi kejadian.

Menurutnya, ketika itu pemandu lori yang berumur 54 tahun hanya mengalami cedera ringan manakala pemandu kereta yang cedera parah masih bernyawa namun tersepit.

“Saya tidak dapat membantu mengeluarkan mangsa disebabkan keadaannya yang  tersepit sehingga menunggu bomba datang sebelum mangsa dikeluarkan kira-kira 10 minit kemudian,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintendan Muhd Nur Hishamuddin mengesahkan kejadian itu dan kes disiasat bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/warga-emas-maut-kereta-bertembung-lori-1.173219



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my