loading...

Saturday, June 22, 2013

Mangsa koma meninggal dunia



22 Jun 2013
KULIM - Seorang lelaki berusia 34 tahun yang koma selepas terlibat kemalangan di Jalan Padang Meha Batu Putih 15 Jun lalu, meninggal dunia semalam.



Terdahulu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, pada hari kejadian, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dikatakan berhenti di bahu jalan, bagaimanapun dirempuh oleh lori yang datang dari belakangnya sebaik sahaja mangsa masuk ke jalan utama.

“Pemandu lori ketika memberikan kenyataan berkata, dia nampak mangsa berhenti, tetapi secara tibatiba mangsa masuk ke jalan utama. Pemandu lori terlibat gagal membrek kerana motosikal mangsa terlalu hampir lalu merempuh bahagian belakang motosikal mangsa.

Mangsa tercampak dan mengalami kecederaan di bahagian kepala.

"Mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Kulim untuk rawatan kecemasan. Setelah menjalani rawatan rapi selama beberapa hari, mangsa dilaporkan meninggal dunia pada 9.15 pagi semalam,” katanya.

Menurutnya, kes itu akan disiasat dibawah Seksyen 41(1) kerana mengakibatkan kemalangan maut.

Difahamkan, mangsa pada hari kejadian mahu pulang ke rumahnya selepas waktu bekerja, namun hasratnya tidak kesampaian setelah terlibat dalam kemalangan berkenaan.

Dalam pada itu, Ghuzlan meminta penunggang motosikal supaya berhati-hati apabila hendak memulakan perjalanan, selain menggunakan topi keledar yang lebih bermutu untuk menjaga keselamatan bahagian kepala.

“Sehingga kini 45 kemalangan maut dilaporkan berlaku dan 90 peratus darinya melibatkan penunggang motosikal. Dari kecederaan dialami, kebanyakan mangsa yang maut mengalami kecederaan parah di kepala akibat terhentak di kenderaan terlibat atau pada permukaan jalan.

"Saya meminta semua penunggang motosikal supaya mengenakan topi keledar yang lebih bermutu untuk menjaga keselamatan kepala dari hentakan kuat terutama ketika kemalangan,” katanya

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/mangsa-koma-meninggal-dunia-1.174275



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my