loading...

Thursday, June 20, 2013

Dua pemandu treler menemui ajal



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 Jun 2013
SHAH ALAM - Dua pemandu treler menemui ajal masing-masing setelah tersepit dalam dua kejadian berasingan, malam kelmarin.

Kejadian pertama kira-kira jam 8.30 malam, mangsa dikenali sebagai Azman Zainal, 25, dipercayai cuba membuat pusingan U di kawasan perindustrian Selayang, sebelum muatan yang dibawa menghempapnya.

Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Selayang, Azman Mahat berkata, panggilan daripada orang awam diterima kira-kira jam 8.41 malam.

Menurutnya, lapan anggota bersama sebuah jentera dihantar ke lokasi kejadian untuk membantu mengeluarkan mangsa tersepit.

“Kami terpaksa menggunakan kren mengangkat kontena seberat kira-kira 20 tan itu.

"Mangsa maut di lokasi kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Selayang untuk bedah siasat,” katanya.

Dalam satu lagi kejadian, kira-kira dua jam kemudian, pemandu treler yang dikenali sebagai Ramali Arashad, 60, maut di lokasi kejadian apabila treler dipandunya terbabas di Jalan Bendahara, Taman Salak Selatan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Besi, Ahmad Fairuz Kamsari berkata, ketika kejadian mangsa dipercayai cuba mengundurkan treler berkenaan sebelum terbabas.

“Siasatan awal mendapati mangsa membuka pintu treler tersebut ketika mengundurkan kenderaan terbabit dengan keadaan sebahagian badannya berada di luar.”

"Namun, mangsa gagal mengawal treler terbabit ketika mahu mengundur di jalan berbukit itu, sebelum terbabas ke tebing berhampiran kawasan perumahan,” katanya.

Menurutnya, paramedik memaklumkan mangsa tersepit dan maut di pintu treler sebelum anggota bomba dan penyelamat tiba ke lokasi.

“Mayat dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/dua-kejadian-treler-makan-tuan-1.174011


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my