loading...

Tuesday, June 18, 2013

Tersepit meraung kesakitan



17 Jun 2013
BAGAN SERAI - Keterujaan seorang pemandu lori untuk pulang ke rumah menikmati makan tengahari bersama keluarga musnah apabila lori dipandunya dirempuh sebuah treler dalam kemalangan di Kilometer 107.9 Jalan Ipoh-Butterworth menghala utara, kelmarin.

Dalam kejadian jam 2 petang itu, rempuhan kuat menyebabkan mangsa Sharif Ahmad, 39, tersepit dan cedera parah di bahagian badan.

Mangsa berjaya dikeluarkan dengan bantuan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia(JBPM) Bagan Serai dan orang awam.

Saksi kejadian berkata, dia berada di halaman rumah sebelum dikejutkan dengan bunyi geseran tayar sebuah lori  yang terbabas memasuki laluan jalan raya bertentangan.

Menurutnya, lori itu hilang kawalan setelah dirempuh sebuah treler dari belakang sebelum kedua-dua kenderaan itu memasuki laluan bertentangan dan melanggar dua lagi kenderaan lain.

“Akibat rempuhan kuat itu, lori mangsa terbabas sebelum bertindak merempuh dua lagi kenderaan yang sedang melalui lokasi kejadian.

“Kesan kemalangan itu amat mengejutkan saya dan beberapa penduduk berhampiran, lalu kami bergegas ke lokasi kejadian untuk melihat keadaan mangsa kemalangan.

“Setibanya di lokasi kejadian, saya mendapati pemandu lori berkenaan masih hidup dan sedang meraung kesakitan akibat tersepit di bahagian tempat duduk pemandu,” katanya ketika di lokasi kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kemalangan tersebut.

“Siasatan polis mengenal pasti kemalangan berpunca daripada treler yang sedang dalam perjalanan dari arah Parit Buntar ke Taiping, mengekori terlalu rapat sebelum melanggar lori yang dipandu mangsa dari arah belakang setelah dikatakan gagal mengelaknya.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan kedua-dua kenderaan itu hilang kawalan, terbabas ke arah bertentangan sebelum merempuh dua kenderaan yang sedang melalui jalan bertentangan,” katanya.

Mat Fauzi berkata, dikejarkan ke Hospital Parit Buntar untuk rawatan susulan manakala pemandu dua kenderaan lain dan treler tersebut hanya mengalami kecederaan ringan.


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/meraung-sakit-akibat-tersepit-1.172646



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my