loading...

Tuesday, June 18, 2013

Brek treler rosak



17 Jun 2013
Bentong: Berpantang maut sebelum ajal. Itu perumpamaan buat seorang pemandu treler yang terselamat walaupun treler membawa muatan tiang konkrit dipandunya terbabas sebelum terbalik sehingga remuk teruk dalam kemalangan di Kilometer 43.8 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) berhampiran Karak, di sini, semalam.



Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu, pemandu berkenaan, Wan Mohd Nor Hassyim Abdul Aziz, 41, tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun struktur treler yang dipandunya dalam perjalanan ke Kuantan, remuk keseluruhannya.

Menceritakan semula kejadian, Wan Mohd Nor Hassyim berkata, treler dipandunya mengalami kerosakan brek ketika menuruni bukit selepas mengambil besi di Klang, Selangor.

“Lebih memburukkan keadaan, kereta di hadapan tidak memberi laluan menyebabkan saya terpaksa mengelak dengan melanggar tembok pembahagi jalan sebelum treler berpusing dan terbabas dalam longkang,” katanya.

Sementara itu, jurucakap konsesi lebuh raya itu, ANIH Berhad mengesahkan kejadian berkenaan selepas pihaknya menerima panggilan kecemasan menerusi pusat pertanyaan dan treler berkenaan didapati terbabas sendiri sebelum melanggar penghadang jalan.


Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Musibahbrekrosak//Article




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my