loading...

Saturday, June 22, 2013

Penunggang motosikal melambung

Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Jun 2013
Melaka: “Siapalah jodoh aku agaknya ya” Begitu status terakhir laman sosial Facebook seorang penunggang motosikal sebelum dia maut dalam kemalangan di Jalan Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), di sini kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam itu, motosikal Yahama FZ ditunggang mangsa Mohd Khairil Zulkifli, 27, berlanggar dengan Satria dipandu seorang wanita bersama tiga penumpang yang masuk ke simpang Taman Tasek Utama.


Difahamkan pelanggaran kuat itu menyebabkan arwah melambung sehingga topi keledar dipakainya tercabut sebelum mangsa meninggal dunia di tempat kejadian kerana parah di kepala, manakala wanita berusia 43 bersama penumpangnya selamat.

Menurut ibu mangsa, Jamaliah Ali, 50, ketika kejadian anak sulung dari lima beradik itu dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya di Pusat Pendidikan Pembelajaran, MITC ke rumah mereka di Selandar, Jasin.


“Saya menerima panggilan daripada polis kira-kira 8 malam menyatakan arwah kemalangan dan tidak sedarkan diri, namun apabila sampai di Hospital Melaka (HM) saya dimaklumkan Khairil belum tiba.


“Saya tidak sedap hati apabila melihat trak polis masuk di bahagian wad kecemasan, luluh hati ini apabila dimaklumkan tubuh yang berbalut plastik hitam itu adalah arwah anak,” katanya ketika ditemui di perkarangan Bilik Mayat HM di sini, semalam.

Menurutnya, arwah sepatutnya pulang ke rumah untuk mengambil pakaian kerana mempunyai tugasan di luar Melaka keesokan harinya.


Katanya, biarpun seorang yang pendiam, namun sejak seminggu lalu arwah anaknya itu menunjukkan kelainan apabila gemar bergurau bersama adik-adiknya.

“Saya selalu menyatakan hasrat meminta Khairil mencari jodoh dan kebiasaannya dia hanya gelak besar tetapi semalam adiknya terlihat status Facebook arwah yang bertanyakan siapa jodohnya,” katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Superintendan Muhammad Koey Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.


“Kemalangan berlaku apabila motosikal dari arah bulatan MITC ke Seri Negeri itu berlanggar dengan Satria dari arah bertentangan yang masuk ke simpang Taman Tasek Utama.


“Kemalangan mengakibatkan mangsa mati di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Melaka. Kes disiasat Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dengan cuai sehingga menyebabkan kematian,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Penunggangmotosikalmelambung/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my