loading...

Saturday, June 22, 2013

Pelajar Malaysia maut dalam nahas di Jordan

Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Jun 2013
Kuala Lumpur: Seorang pelajar Malaysia terbunuh manakala empat lagi rakannya cedera dalam kemalangan jalan raya di laluan antara Petra dan Aqabah, kira-kira 320 kilometer dari Amman, Jordan, kelmarin.

Ketika kejadian, semua mangsa dilaporkan sedang dalam perjalanan melawat tempat bersejarah di Petra, sebelum pacuan empat roda dinaiki mereka terbabas dan terjunam ke dalam gaung dalam kejadian antara jam 5 hingga 6 petang (waktu Jordan).


Jurucakap Kedutaan Malaysia di Jordan ketika dihubungi berkata, kumpulan lima pelajar terbabit sedang bercuti dan ketika kejadian mereka dalam perjalanan bagi melawat tempat bersejarah di kawasan berkenaan.

“Sumaiyah Romli berasal dari Kedah yang juga pelajar tahun satu Universiti Kolej London maut dalam kejadian berkenaan. Rakannya yang cedera ialah Nur Ili Dayana Mazalan @ Masgelan (London School of Economy), Mohamad Shukri Alias (Universiti Yarmouk, Jordan), Muhammad Nazirul Mubin Nasruddin (Universiti Yarmouk) dan Humairak Ibrahim (Universiti Yarmouk),” katanya.


Menurutnya, Humairak yang juga isteri kepada Muhammad Nazirul turut mengalami keguguran dalam kejadian berkenaan.


“Semua mereka dibawa ke Hospital Queen Rania Abdullah, Petra, Jordan bagi mendapatkan rawatan lanjut,” katanya.

Katanya, Sumaiyah mengalami kecederaan serius pada bahagian kepala dan belakang tengkuk yang dipercayai menjadi punca kematiannya.


Difahamkan, jenazah Sumaiyah akan dibawa pulang ke tanah air dalam masa terdekat untuk urusan pengebumian.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Keretaterjungaung/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my