loading...

Saturday, June 22, 2013

Kancil rempuh lori



Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Jun 2013
SETIU - Hasrat tiga rakan untuk memulakan tugas di sebuah pelantar minyak di Kerteh, Kemaman, semalam tidak kesampaian apabila dua daripada mereka maut dalam kemalangan jalan raya.



Kejadian berlaku di Kilometer 86 Jalan Kuala Terengganu- Kampung Raja dekat Kampung Gong Batu, Permaisuri, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 8.40 malam itu, dua rakan setugas maut selepas kereta dinaiki mereka  bertembung dengan sebuah lori.

Mereka yang maut ialah pemandu kereta Perodua Kancil, Mohd Zuhairi Mohd Kedri, 30, dan rakannya yang duduk di kerusi penumpang hadapan, Muhammad Hazizul Haris, 19.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Ab Rahman Raja Mohamed berkata, sepupu Muhammad Hazizul, Faizal Hasif Sarifudin, 20, yang duduk di kerusi penumpang belakang cedera parah di kepala dan beberapa organ dalaman.

Menurut, kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian apabila kereta yang dinaiki mereka dari arah Kampung Raja ke Kuala Terengganu melanggar sebuah lori jenis Daihatsu Delta yang datang dari arah bertentangan.

“Lori tersebut dikatakan cuba membuat pusingan U dan memasuki lorong bertentangan menyebabkan Mohd Zuhairi gagal memberhentikan kenderaan. Keadaan jalan juga gelap di kawasan berkenaan.

"Akibat pertembungan itu menyebabkan bahagian depan kereta dinaiki mangsa remuk, manakala lori terbalik," katanya.

Ab Rahman berkata, kedua-dua mangsa yang parah meninggal dunia di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Setiu untuk bedah siasat, manakala Faizal dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu.

“Ketiga-tiga mereka dilaporkan dalam perjalanan ke tempat kerja di sebuah pelantar minyak di Kerteh. Mohd Zuhairi dari Felda Chalok Barat, manakala Muhammad Hazizul dari Kampung Gong Tiong, Keluang, dan sepupunya dari Kampung Keluang, Besut,” katanya.

Menurutnya, pemandu lori, Muhammad Jefri Md Isa, 35, dari Kampung Pisang, Kupang, Kedah, hanya mengalami kecederaan ringan.

"Kejadian ini disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/2-rakan-maut-seorang-parah-nahas-ke-tempat-kerja-1.174505
utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130623/dn_11/2-maut-seorang-parah-nahas



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my