loading...

Tuesday, June 18, 2013

Diseret 15 meter



17 Jun 2013
RANTAU PANJANG – Seorang wanita hanya mampu menjerit apabila melihat sebuah kereta dipandu laju merempuh belakang sebuah motosikal dalam kejadian di Simpang Empat Salam, tengah hari semalam.

Dia yang ketika itu sedang menyangkut barang dijual di kedainya tidak mampu berbuat apa-apa dan hanya mampu berdoa mangsa tidak mengalami kecederaan serius.

Wanita enggan dikenali itu berkata, bunyi rempuhan kereta itu agak kuat sehingga mengejutkannya dan beberapa peniaga lain.

Katanya, kereta dan motosikal tersebut datang dari arah yang sama iaitu Pasir Mas ke Rantau Panjang.

Menurutnya, sebaik merempuh motosikal tersebut, pemandunya Wira putih berusia sekitar 30-an itu terus meninggalkan tempat kejadian dengan  membuat  pusingan ‘u’ walaupun tayar sebelah penumpang hadapan pecah.

“Saya menekup telinga sebaik kemalangan kerana bunyi rempuhan agak kuat kerana kereta dipandu laju.

“Setelah terlibat kemalangan, tayar bahagian pemandu hadapan kereta Wira pecah, bagaimanapun pemandunya tetap memecut keretanya meninggalkan tempat kejadian.

“Motosikal ditunggang mangsa pula  diseret kira-kira 15 meter dari tempat kejadian,” katanya kepada Sinar Harian.

Berikutan kejadian, mangsa yang berasal dari Kuin Merah itu  mengalami  kecederaan pada beberapa anggota badan termasuk dahi dan lengan.

Ketika kejadian, mangsa, Zainudin Yunus,50, menunggang sendirian dari arah Pasir Mas ke Simpang Empat Salam dipercayai  untuk makan tengah hari kerana itu rutin harian mangsa yang bertugas sebagai buruh di Taman Rantau Baru.

Setelah dilanggar sebuah kereta Wira , mangsa jatuh tersembam ke tanah dan dibantu orang ramai yang berada di tempat kejadian sebelum dihantar ke Hospital Pasir Mas dengan Ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

Kejadian menyebabkan motosikal mangsa rosak teruk.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/saksi-hanya-mampu-menjerit-1.172580



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my