loading...

Saturday, June 22, 2013

Maut tersepit dalam pertembungan kereta


Inalillahi wainailaihi rojiun

22 Jun 2013
PASIR MAS – Seorang maut, sementara lima yang lain cedera ringan apabila dua kereta bertembung di Kilometer 13, Lebuh raya Pasir Mas, Rantau Panjang, pagi semalam.


Mangsa maut dikenali sebagai Norhisham Md Salleh, 23, pemandu kereta Satria yang tersepit di tempat duduk pemandu.

Mangsa berjaya dikeluarkan anggota bomba dan penyelamat dalam tempoh 20 minit dan dihantar ke Hospital Pasir Mas untuk mendapatkan rawatan, bagaimanapun disahkan meninggal dunia kira-kira jam 12.30 tengahari ketika mendapatkan rawatan.

Ketika kejadian, kereta Proton Inspira dipandu seorang lelaki dikatakan dalam perjalanan dari arah Pasir Mas ke Rantau Panjang sementara kereta Satria dari arah bertentangan.

Pertembungan itu menyebabkan tayar hadapan kedua- dua kereta tercabut.

Mangsa terlibat kemalangan, Haris Hirman Shafudin,42, pemandu Inspira, isterinya, Noriah Shafei, 40, serta dua anak perempuannya, Nor Kistina Aisyah Haris Hirman,10, dan Nor Kistina Amisya Haris Hirman, 5, kesemua mangsa cedera ringan.

Sementara penumpang kereta Satria, Mohd Khalil Mohd Zain, 24, turut cedera. Haris Hirman berkata, ketika kejadian, dia yang berasal
dari Kampung Kukang, Kota Bharu dalam perjalanan ke Rantau Panjang bersama isteri serta dua anak perempuannya.

Dia mendakwa, sebaik tiba di tempat kejadian, kereta Satria dipandu seorang lelaki meluru ke arah kenderaan dipandunya menyebabkan dia gagal mengelak.

“Saya dapat melihat kereta Satria meluru ke arah kereta yang saya pandu, tetapi gagal mengelak kerana jarak ketika itu telah dekat.

“Kami bernasib baik, kerana ‘airbag’ (beg udara) berfungsi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan II, dari Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas, Azuhan Ibrahim berkata, bomba bersama dua jentera dari Pasir Mas dan Rantau Panjang bergegas ke tempat kejadian setelah menerima panggilan pagi semalam.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kami mendapati hanya seorang yang tersepit dan mangsa berdepan kecederaan parah iaitu kecederaan dalaman dan patah paha kanan dan dibawa ke hospital," katanya

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/maut-tersepit-dalam-kereta-1.174256


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my