loading...

Thursday, June 20, 2013

Maut dirempuh kereta curi

kemalangan di Jalan Kulim Mahang

20 Jun 2013
KULIM - Seorang lelaki berusia 43 tahun maut apabila motosikalnya dirempuh sebuah kereta di Jalan Kulim Mahang di sini kira-kira jam 11.50 malam kelmarin.


Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, ketika kejadian, mangsa dikatakan dalam perjalanan balik ke rumahnya dari Kulim ke Sedim, manakala kereta terbabit datang dari arah bertentangan.

Menurutnya, apabila sampai di tempat kejadian, kereta dinaiki dua lelaki hilang kawalan sebelum merempuh mangsa dan terbabas ke tepi jalan.

“Akibat rempuhan kuat, mangsa tercampak dan cedera parah di kepala serta maut di tempat kejadian.

“Mangsa maut setelah melambung ke atas bonet hadapan kereta yang merempuhnya sebelum tercampak ke tepi jalan,” katanya.

Menurut saksi kejadian, mereka nampak suspek yang merempuh mangsa keluar dari kereta tanpa sebarang kecederaan dan melarikan diri ke jirat Cina berhampiran.

Ghuzlan berkata, ketika pemeriksaan dilakukan terhadap kenderaan digunakan suspek, beberapa peralatan ditemui dipercayai digunakan untuk mencuri kabel.

“Semakan mendapati, nombor pendaftaran kereta terbabit adalah palsu, manakala kereta itu masih dilaporkan hilang di Tasek Mutiara, Pulau Pinang,” katanya.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat.

Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai suspek boleh menghubungi balai polis berdekatan untuk membantu siasatan dan pemberi maklumat akan dirahsiakan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/maut-dirempuh-kereta-curi-1.173492




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my