loading...

Tuesday, June 18, 2013

Maut ketika berbasikal



17 Jun 2013
SUNGAI PETANI - Seorang penggemar sukan berbasikal maut ketika sedang dalam perjalanan menyertai konvoi berbasikal dalam kejadian dekat Semeling kira-kira jam 9 malam kelmarin.

Mangsa, Ong Zheng San, 52, dari Taman Tiong, Sungai Petani melakukan riadah rutin itu apabila cuba memulakan kayuhan dari Bedong ke Merbok kira-kira jam 7.30 malam bersama kira-kira 20 peserta lain.

Difahamkan, isteri dan anaknya turut menyertai kayuhan tersebut tetapi dikatakan berada dalam kelompok peserta di hadapan.

Mangsa ada beritahu rakan sepasukan supaya bergerak dahulu kerana dia ingin berehat sebentar sebelum meneruskan kayuhan perlahan-lahan dari belakang.

Semasa kejadian, ada antara peserta kelompok di hadapan sudah pun sampai ke Merbok iaitu destinasi terakhir ditetapkan peserta sebelum berpatah balik ke lokasi permulaan di Bedong.

Menurut saksi, mangsa yang keletihan berehat sebentar di tepi selekoh dekat Semeling tetapi secara tiba-tiba jatuh dari basikal.

Rakan mangsa yang menyangka mangsa pengsan segera menghubungi pasukan perubatan untuk membawanya mendapatkan rawatan di hospital.

Peserta konvoi lain juga berpatah balik apabila dimaklumkan salah seorang daripada mereka pengsan di tepi jalan.

Bagaimanapun, pasukan perubatan yang tiba sejurus dimaklumkan, mengesahkan Zheng San meninggal dunia akibat serangan jantung.

Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani untuk dibedah siasat.


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/maut-ketika-konvoi-berbasikal-1.172639



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my