loading...

Saturday, February 9, 2013

Warga emas maut digilis kereta



10 Februari 2013
RAUB – Seorang warga emas lelaki maut apabila digilis kenderaan lain selepas motosikal ditungganginya bertembung dengan kereta dalam kejadian kemalangan di Kilometer 336 Jalan Raub–Lipis berhampiran Kampung Temau, malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Raub, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, mangsa, Ng Beng Peng, 79, yang maut di tempat kejadian, berasal dari Sungai Jan, Jerantut.

Menurutnya, kira-kira jam 9.10 malam kelmarin, Beng Peng dipercayai menunggang motosikal dari arah Raub dalam keadaan terhuyung-hayang sebelum terbabas ke laluan bertentangan dan bertembung dengan kereta jenis Proton Saga.

"Pertembungan itu menyebabkan mangsa terjatuh di atas jalan lalu dilanggar kereta lain yang tidak sempat mengelak kerana jarak terlalu dekat,” katanya.

Wan Mohd Samsudin berkata, siasatan mendapati mangsa mempunyai lesen memandu dan memakai topi keledar.

Katanya, ketika kejadian, keadaan jalan lurus tetapi gelap kerana tiada lampu jalan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raub untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga bagi urusan pengebumian.

“Kita juga harap masyarakat dapat menghubungi polis di talian 09-3554999 untuk menyalurkan maklumat berkaitan keselamatan dan keamanan kawasan setempat,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/warga-emas-maut-digilis-kereta-1.129849


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my