loading...

Saturday, February 9, 2013

Mercedes Benz hilang kawalan


10 Februari 2013
ALOR GAJAH - Dua beradik nyaris maut apabila kereta Mercedes Benz yang dinaiki hilang kawalan dan berpusing sebelum dirempuh sebuah kereta Perodua Myvi di Kilometer 211.4 Lebuhraya Plus arah selatan, di sini, petang kelmarin.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 3.50 petang itu, dua beradik terbabit berusia lingkungan 30-an dan 40-an itu dari arah Kuala Lumpur menuju ke Melaka hilang kawalan sebelum bertembung dengan Myvi yang dipandu Mohd Alif Mohd Yasin, 31, dari arah sama.

Difahamkan, Mohd Alif yang bekerja sebagai warden di sebuah penjara dalam perjalanan pulang ke Melaka dari rumah mertuanya di Pulau Sebang, di sini dan kini dirawat di Hospital Melaka.

“Kereta dinaiki dua beradik itu hilang kawalan lalu berpusing beberapa kali di lorong kanan sebelum muncul sebuah Perodua MyVi merempuh bahagian hadapan kereta itu yang menghala arah utara.

“Dua beradik itu terperangkap dalam kereta kira-kira lapan minit sebelum dibantu pengguna lebuh raya yang memberhentikan kenderaan dan membantu mengawal lalu lintas.

Sumber berkata, pertembungan yang kuat menyebabkan Produa Myvi berkenaan terseret hingga ke laluan kecemasan manakala pemandunya tersepit di tempat duduk.

Menurutnya, anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat yang tiba kurang 15 minit kemudian dan pemandu Myvi dikeluarkan kurang 10 minit.

Dalam kejadian berasingan, seorang lelaki warga emas berusia lingkungan 60-an terselamat apabila pacuan empat roda dipandu terbabas dan terbalik empat tayar ke atas di persimpangan lampu isyarat Simpang Ampat, di sini, kira-kira jam 3.15 petang, kelmarin.

Difahamkan, mangsa dari arah Tol Simpang Ampat menuju ke bandar Melaka cuba mengelak sebuah motosikal ditunggang seorang lelaki dari arah pekan Alor Gajah yang tiba-tiba membelok ke kanan menghala ke Pulau Sebang, di sini.

Sumber berkata, penunggang motosikal terjatuh dan dilaporkan mengalami kecederaan ringan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kemalangan membabitkan dua buah kenderaan itu, namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/dua-beradik-nyaris-maut-1.129770


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my