loading...

Wednesday, February 6, 2013

Perodua Kancil masuk longkang



Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Februari 2013
TAIPING - Seorang warga emas, berdepan detik mencemaskan apabila kereta jenis Perodua Kancil yang dipandunya terlibat dalam kemalangan.

Menurut mangsa yang dikenali sebagai Sariah, 74, dia rasa hairan apabila melihat keretanya senget sewaktu dipandu melalui Jalan Kuning, di sini.

"Tiba-tiba saya rasa kereta saya senget, apabila saya lihat kawsan sekeliling barulah saya sedari yang saya telah termasuk dalam longkang besar di kiri jalan terbabit," katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari, semalam, Sariah yang memandu bersendirian dari Kamunting menuju ke arah Air Kuning langsung tidak menyedari kereta telah menjunam dalam longkang berkenaan.

“Makcik tak sedar langsung macam mana boleh berada dalam longkang, tiba-tiba kereta ni dah senget sebelah,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Sariah berkata, sebaik menyedari dirinya terlibat dalam kemalangan itu, dia cuba menggagahkan diri merangkak keluar dari dalam kereta tersebut dibantu beberapa orang awam.

Katanya, meskipun tidak mengalami sebarang kecederaan, peristiwa itu agak mengejutkan dirinya apatah lagi laluan itu digunakan hampir setiap hari.

Sinar Harian difahamkan, beberapa kenderaan lain pernah mengalami situasi sama yang dikatakan berpunca daripada saluran longkang besar yang dibiarkan tanpa penutup.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/kereta-masuk-longkang-1.128668


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my