loading...

Thursday, February 7, 2013

Pelajar SMK Meradong maut




6 Februari 2013
Bintangor: “Dia satu-satunya cucu saya dan kini dia pergi buat selamanya,” kata Lawi Gong, 60, nenek kepada pelajar tingkatan lima yang meninggal dunia selepas motosikal dinaiki bersama rakan baik untuk ke sekolah bertembung sebuah pacuan empat roda di Jalan KJD, Meradong di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 6.30 pagi itu, Lasit Lambai, 17, dan rakannya, Gilbert Abing Mijin, 14, iaitu pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Meradong meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala dan anggota badan.

Nenek Lasit, Lawi terkejut apabila dimaklumkan cucunya terbabit dalam kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan ke sekolah beberapa minit selepas kejadian.

“Saya bergegas ke tempat kejadian sebaik dimaklumkan dan sebaik tiba jantung saya seperti terhenti seketika melihat tubuh cucu terbaring kaku.


“Dia cucu tunggal saya dan kini saya kehilangannya buat selama-lamanya. Sukar bagi saya mempercayai kejadian yang menimpa ini kerana semuanya seperti bermimpi,” katanya.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bagaimimpi_/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my