loading...

Wednesday, February 6, 2013

Patah kaki dihimpit pengedar dadah



6 Februari 2013
Kluang: Seorang anggota polis patah kaki kanan selepas seorang suspek pengedar dadah nekad melanggar dan menghimpitnya untuk meloloskan diri daripada ditahan dalam kejadian di persimpangan Jalan Ladang Tereh di sini, kira-kira jam 3 petang, Jumaat lalu.

Dalam kejadian itu, mangsa Lans Koperal Anuar Ishak yang bertugas di Balai Polis Kluang Baru bersama dua rakan setugas diarah menjalankan siasatan ke atas tiga lelaki yang mencurigakan di lokasi berkenaan.


Menurut Anuar, ketiga-tiga suspek menunggang motosikal secara berasingan sebelum ditahan untuk pemeriksaan.

“Bagaimanapun, seorang daripada suspek yang berumur lingkungan 20-an tiba-tiba memecut dari situ sebelum dikejar.


“Suspek menunggang motosikal jenis Honda EX5 dan dia kemudiannya melanggar sebelum menghimpit saya,” katanya ketika ditemui di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom, Kluang semalam.


Menurut Anuar yang turut menunggang Honda EX5, akibatnya, dia kehilangan kawalan sebelum terjatuh manakala kaki kanannya dihempap motosikal menyebabkannya patah.

Katanya, dia kemudiannya dihantar ke hospital berkenaan manakala suspek terbabit berjaya ditahan.


“Saya harap dapat segera sembuh kerana mahu bersama rakan setugas membanteras jenayah. Kejadian ini tidak akan mematahkan semangat saya untuk terus memburu penjenayah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kluang Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali berkata, tiga suspek lelaki berusia lingkungan 20-an ditahan dalam kejadian terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Anggotapolispatahkakidilanggar/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my