loading...

Friday, February 8, 2013

Pesara polis maut bergesel lori


Inalillahi wainailaihi rojiun
 
8 Februari 2013
LENGGENG - Seorang pesara polis maut dalam kemalangan selepas motosikal yang ditunggangnya bergesel dengan sebuah lori di selekoh tajam Jalan Lenggeng - Beranang, berdekatan Depot Tahanan Imigresen Lenggeng, di sini, semalam.



Dalam kejadian kira-kira jam 12.15 tengah hari itu, mangsa, Razali Moez, 56, berasal dari Taman Klana Jaya, Lenggeng, yang menunggang motosikal jenis Modenas Kriss GT128 seorang diri sedang dalam perjalanan dari Broga ke rumahnya.

Menurut sumber, siasatan awal mendapati, setibanya di lokasi kejadian, mangsa telah berselisih dengan sebuah lori tiga tan tanpa muatan yang datang dari arah Lenggeng menuju ke Broga.

“Mangsa telah bergesel dengan lori terbabit, menyebabkan motor ditunggangi hilang kawalan lalu tercampak ke tengah jalan,” katanya.

Sumber berkata, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan beberapa bahagian badan, manakala pemandu lori tidak cedera.

“Mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS), di sini untuk bedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarga bagi urusan pengebumian,” kata sumber.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pesara-maut-nahas-motor-1.129380


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my