loading...

Thursday, September 27, 2012

Calon SPM SMK Buyong Adil Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

27 September 2012
TAPAH - Perjalanan seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ke Sekolah Menengah Kebangsaan Buyong Adil, di sini, berakhir tragedi apabila terlibat dalam satu kemalangan maut di Kilometer 3.5 Jalan Tapah-Changkat Petai, Tapah Road, pagi semalam.

Kejadian berlaku kira-kira jam 7.30 pagi itu melibatkan sebuah motosikal yang ditunggang mangsa dalam perjalanan ke sekolahnya.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superitenden Som Sak a/l Din Keliaw berkata, mangsa, Ariffin Ramli, 17, berasal daripada Kampung Batu 5, Tapah Road, menunggang motosikal jenis Yamaha.

Katanya, motosikal yang ditunggang mangsa dari arah Tapah Road ke Tapah secara tiba-tiba hilang kawalan setiba tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa ketika itu menunggang di selekoh lokasi kejadian dengan keadaan jalan basah kerana hujan dan mengakibatkannya terbabas.

Beliau berkata,  motosikal yang ditunggang terlanggar besi penghadang di tepi jalan dan  mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

“Mangsa dibawa ke Hospital Tapah bagi tindakan lanjut.

"Hasil bedah siasat mendapati  pelajar itu mengalami  kecederaan parah di  bahagian kepala.

“Jenazah mangsa telah dituntut oleh keluarganya untuk urusan pengebumian.

“Pihak kami menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian dan siasatan masih dijalankan di bawah Sekyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Kuning, Datuk Samsudin Abu Hassan turut melawat keluarga mangsa di Hospital Tapah, di sini, semalam.

Al-Fatihah

sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/calon-spm-maut-kemalangan-1.89040


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my