loading...

Monday, September 24, 2012

Honda City terbabas di Gajah Berang



BANDARAYA MELAKA - Sepasang suami isteri warga emas nyaris maut apabila kereta jenis Honda City dinaiki mereka terbabas di Jalan Gajah Berang, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi, mangsa yang berusia lingkungan 60-an dipercayai terbabas dan melanggar tebing longkang sebelum merempuh pokok di kiri jalan.

Difahamkan, mangsa yang memandu datang dari arah Jalan Hang Tuah, dipercayai hilang kawalan lalu terbabas di selekoh Jalan Gajah Berang.

Bagaimanapun, kedua-duanya yang tidak mengalami kecederaan dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan susulan.

Pegawai Operasi Kanan, Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Kubu berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 9.08 daripada seorang anggotanya yang mahu pulang ke rumah selepas tamat waktu bekerja.

“Anggota terbabit kebetulan melalui kawasan tersebut dan segera mengeluarkan mangsa terlebih dahulu selepas menghubungi balai.

“Enam anggota bomba kemudian bergegas ke lokasi bersama sebuah jentera dan membantu menebang pokok serta membersihkan lelehan petrol dan cecair lain akibat kemalangan berkenaan,” katanya, semalam.

Sementara itu, seorang saksi, Song Hai Min, 47, yang sedang makan di sebuah kedai berhampiran melihat asap keluar dari kereta sejurus terdengar bunyi dentuman.

“Selepas terdengar bunyi seperti sesuatu melanggar pokok, saya meninjau-ninjau ke arah luar kedai dan melihat asap, cuma ketika itu saya tidak pasti apa yang berlaku.

“Saya kemudian berlari ke tempat kejadian dan melihat seorang nenek bersama suaminya berdiri berhampiran sebuah kereta dalam keadaan mengiring di atas longkang,” katanya.

Katanya, orang ramai yang membantu turut mencabutkan kabel bateri bagi mengelak kejadian lebih buruk berlaku selepas melihat petrol mengalir keluar.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/hilang-kawalan-warga-emas-nyaris-maut-1.87946


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my