loading...

Saturday, September 29, 2012

Lori terbakar


29 September 2012
SUA BETONG (PORT DICKSON) – Seorang pemandu nyaris maut apabila lori yang dipandunya hampir musnah dalam kebakaran di Jalan Sua Betong lewat petang kelmarin.

Dalam kejadian pukul 6.30 petang itu, pemandu berusia 33 tahun itu sempat menyelamatkan diri apabila terhidu bau hangit dan asap dari bahagian tayar kenderaan tersebut.

Pemandu berkenaan, R Saravanan berkata, sebaik menyedari tayar lorinya terbakar dia segera memberhentikan kenderaan itu di bahu jalan.

“Saya cuba memadamkan api berkenaan dengan pemadam api yang disediakan di lori namun tidak berhasil. Api semakin marak dan alat pemadam api itu habis digunakan. Dalam tempoh beberapa saat, kebakaran di bahagian tayar merebak ke bahagian lain.

“Menyedari kejadian tidak lagi terkawal, saya segera menghubungi bomba,” katanya.

Saravanan yang memandu bersendirian berkata, semasa kejadian dia membawa muatan arang dari Jeti Port Dickson menghala ke Bahau.

Difahamkan, sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Port Dickson serta Telok Kemang tiba di lokasi dan mengambil masa lebih kurang lima minit untuk mengawal kebakaran.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pemandu-cemas-lori-terbakar-1.89811

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my