loading...

Saturday, February 9, 2013

Dua penyamun maut terbabas




10 Februari 2013
Seremban: Dua penyamun yang masing-masing menunggang motosikal berkuasa tinggi tidak sempat berjoli hasil jenayah mereka apabila maut terbabas melanggar pembahagi jalan di susur keluar Mambau dari Port Dickson, di sini, ketika diekori pasukan polis, semalam.



Sebelum kejadian itu, kira-kira jam 12.30 tengah hari polis menerima maklumat berkaitan kejadian samun di sebuah kedai kek di Batu 6 Teluk Kemang dan Lukut oleh dua lelaki menaiki motosikal warna hitam berkuasa tinggi jenis Kawasaki Versys 650 dan Kawasaki RR150 menggunakan nombor pendaftaran palsu.


Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, seorang daripada suspek yang terbabas itu maut serta-merta di tempat kejadian, manakala seorang lagi disahkan mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini.

 "Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuhraya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini.

Menurut Abd. Wahab hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/2013020921105720130209211057/MA/Article


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my