loading...

Friday, February 8, 2013

Tidak sempat menyambut Tahun Baru Cina




9 Februari 2013
MUAR - Seorang pemuda tidak sempat menyambut Tahun Baru Cina apabila maut selepas terbabit dalam nahas jalan raya melibatkan kereta dengan bas persiaran di Jalan Salleh berhampiran Taman Cemerlang di sini, semalam.



Dalam kejadian kira-kira jam 5.45 pagi, Lim Pang Hong, 23, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan anggota badan selepas tersepit di tempat duduk pemandu selama 20 minit.

Mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas keluar makan malam bersama empat rakannya.

Setiba di tempat kejadian, kereta Perodua Kancil yang dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum bertembung dengan sebuah bas persiaran yang datang dari arah Muar menghala ke Johor Bahru.

Akibat rempuhan itu, kereta dipandu mangsa remuk teruk dan terperosok di bawah hadapan bas persiaran yang dinaiki 16 penumpang lain.

Pemandu bas berkenaan yang enggan dikenali berkata, dia dalam perjalanan dari Kedah menuju ke Johor Bahru, tetapi singgah ke Muar bagi menghantar penumpang.

Menurutnya, sebaik sahaja memasuki Jalan Salleh, pada jarak 200 meter, dia melihat sebuah kereta dalam keadaan tidak terkawal sebelum insiden berkenaan.

“Dentuman kuat itu mengejutkan semua penumpang yang sedang tidur dan mereka panik dengan kejadian yang berlaku,” katanya kepada Sinar Harian.

Pemandu bas berkata, kesemua penumpang selamat dan bas hanya mengalami sedikit kerosakan serta boleh meneruskan perjalanan ke Johor Bahru.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli mengesahkan ada menerima laporan kejadian.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Saksi kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/lelaki-maut-dalam-kemalangan-1.129739
http://www.bharian.com.my/articles/Duamaut_tujuhcederanahasberasingan/Article/



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my