loading...

Saturday, January 26, 2013

Perompak Terbabas

Kereta Proton Wira remuk kemalangan


27 Januari 2013
PONTIAN - Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke  tanah juga.

begitulah nasib seorang lelaki yang ditahan polis selepas dua jam melakukan rompakan bersenjata bersama seorang lagi rakannya yang masih bebas di sebuah kedai peralatan sembahyang di Jalan Johor Bahru-Pontian, malam kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian, Deputi Superintendan Jokhiri Abd Aziz berkata, dua lelaki dipercayai rakyat tempatan itu memasuki kedai terbabit sebelum bertindak cuba mencederakan pemilik premis menggunakan parang dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu.

“Ketika kejadian, pemilik kedai bersama dua anaknya, tetapi mereka tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pontian,  di sini, semalam.

Menurutnya, nombor pendaftaran kereta jenis Proton Wira dinaiki lelaki terlibat yang cuba melarikan diri selepas melakukan rompakan berjaya dikenal pasti pemilik kedai berkenaan.

Beliau berkata, sehubungan itu, polis yang dimaklumkan berhubung kejadian tersebut, segera bertindak memburu dua lelaki terbabit dan melakukan sekatan jalan raya terutamanya di kawasan Jalan Pontian-Johor Bahru.

Jelasnya, bagaimana pun, pasukan peronda polis hanya berjaya mengesan seorang lelaki sahaja di Rimba Terjun, di sini, pada jam 1.15 pagi semalam.

“Lelaki tersebut yang menyedari keretanya diekori peronda polis bertindak memecut sehingga beberapa kilometer sebelum terbabas di tepi jalan Tenggayun, di sini. Dia yang cedera di tangan dan tengkuk dibawa ke Hospital Pontian untuk rawatan lanjut.

“Sebuah beg pemilik kedai yang berisi kad ATM, lesen, pasport, buku cek, kad kredit, dan cincin, ditemui di dalam kereta tersebut dan pemeriksaan yang dilakukan mendapati kereta itu kenderaan yang dicuri di Taman Perling, Johor Bahru, beberapa bulan lalu,” katanya.

Jokhiri berkata, polis kini sedang giat memburu seorang lagi rakan lelaki tersebut yang masih bebas.

Menurutnya, lelaki yang ditangkap itu direman selama tujuh hari dan kes disiasat di bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana merompak.

“Polis percaya dengan tertangkap penjenayah ini, beberapa kes samun bersenjata parang dilaporkan di daerah ini dapat diselesaikan,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/lelaki-ditahan-selepas-dua-jam-1.125553


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my