loading...

Monday, January 21, 2013

Kepala budak pecah terhantuk forklif

21 Januari 2013
Kuala Lumpur: Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun maut selepas kepalanya pecah akibat terhantuk pada besi kenderaan pengangkat barang (forklif) dalam kemalangan di Jalan Segambut Bawah, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 10 malam itu, mangsa dikenali sebagai Parvinraj yang tidak memakai topi keledar tercampak daripada motosikal sebelum terhantuk pada besi di depan jentera berkenaan.


Bapa mangsa, Mohd Hishamuddin Mohamed Batcha, 30, yang menunggang motosikal itu parah selepas enam tulang rusuknya patah dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Sumber polis trafik berkata, motosikal Honda Wave yang dinaiki empat beranak termasuk ibu dan adik perempuan mangsa berusia dua tahun itu tidak sempat mengelak sebelum merempuh bahagian depan jentera berkenaan.


Katanya, empat beranak berkenaan menuju ke sebuah restoran untuk makan malam dan melalui jalan di depan sebuah kilang sebagai jalan pintas.


“Ketika itu jentera berkenaan dipandu seorang lelaki dipercayai baru selesai memunggah barang ke dalam sebuah lori sebelum tiba-tiba mengundur serta berhenti di tengah jalan.

“Ketika itu, motosikal dinaiki empat beranak berkenaan lalu dan tidak sempat mengelak dipercayai tidak perasan kerana keadaan jalan gelap dan terus melanggar besi depan jentera berkenaan,” katanya.


Sumber berkata, akibat rempuhan itu, keempat-empat mangsa tercampak. Ibu mangsa dikenali sebagai Darshenee, 26, dan adik perempuannya, Reenishaa, dua tahun, cedera ringan dan masih trauma dengan kejadian itu.

“Kedua-duanya dirawat sebagai pesakit luar di HKL manakala mayat Pavinraj dihantar ke Jabatan Forensik hospital sama untuk bedah siasat,” katanya.


Katanya, siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Kepalabudakpecahterhantukforklif//Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my