loading...

Friday, January 25, 2013

Maut ketika bantu mangsa



26 Januari 2013

IPOH - Sepuluh minit selepas membantu menyelamatkan mangsa kemalangan, dua lelaki terbunuh akibat dirempuh oleh sebuah van pada laluan menuruni bukit selepas Terowong Menora di KM 258.5 Lebh Raya Utara-Selatan dekat Kuala Kangsar, semalam.



S. Lee Pride, 31, seorang pemandu kereta dan S. Parveen, 26, seorang pemandu trak penunda, berhenti untuk membantu sebuah keluarga yang terlibat dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan.

Malangnya, selepas berjaya mengeluarkan keluarga berkenaan, kedua-dua mangsa berada di hadapan kereta tersebut untuk membantu mengawal lalu lintas apabila pemandu van berkenaan berusia 29 tahun gagal mengawal kenderaan lalu merempuh kedua-dua mereka.

Sebelum itu, sebuah lori, treler dan dua buah kereta jenis Proton Waja dan Proton Persona terbabit dalam pelanggaran 'bamper ke bamper' lalu kereta Persona yang dinaiki oleh keluarga tersebut terbabas melintang jalan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Supt Abdul Gaffar Muhamad berkata, dalam kejadian pukul 10.30 pagi itu, kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Bagaimanapun, pemandu van berkenaan serta mangsa kemalangan lain tidak mengalami kecederaan.

Lee berasal dari Taman Sri Tengah, Kluang, Johor, sedang dalam perjalanan ke Sungai Petani manakala Praveen dari Kuala Kangsar menawarkan khidmat menunda kereta di kawasan tersebut.

Katanya, mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk dibedah siasat. - Bernama

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/2-lelaki-bantu-mangsa-kemalangan-maut-dirempuh-van-1.125238


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my