loading...

Friday, January 25, 2013

Jabatan Alam Sekitar rempuh kedai makan



25 Januari 2013
KUANTAN - Seorang pemilik kedai makan di Jalan Mahkota di sini kerugian hampir RM10,000 apabila sebuah kereta Toyota Innova milik Jabatan Alam Sekitar (JAS) yang diletakkan di tepi jalan, terpelanting merempuh kedainya selepas dilanggar sebuah kereta lain yang terbabas.

Dalam kejadian 3.30 pagi tadi itu, kedai berkenaan mengalami kerosakan di bahagian pintu, rak menyimpan makanan serta peralatan lain.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata sebuah kereta yang dipandu seorang lelaki berusia 20-an dipercayai terbabas dan melanggar kereta JAS sebelum kereta (kereta JAS) itu terpelanting dan melanggar kedai.

"Pemandu kereta Proton Satria terbabit cedera dan kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, identitinya masih belum dikenal pasti," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Sementara itu pemilik kedai tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Nor, 43, berkata dia dikejutkan dengan panggilan telefon rakannya kira-kira 3.30 pagi memaklumkan hal berkenaan.

Katanya dia bergegas ke kedainya dan terkejut apabila mendapati pintu hadapan kedainya rosak teruk.

"Hampir lima tahun saya berniaga di sini, walaupun banyak kemalangan berlaku namun ini pertama kali kedai saya dirempuh," katanya di sini hari ini.

Katanya walaupun sedih dengan kejadian tersebut namun dia  bersyukur kerana semasa kejadian kedainya ditutup dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan. - Bernama

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/kedai-makan-rosak-teruk-dirempuh-kereta-1.125204


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my