loading...

Monday, January 21, 2013

Dua remaja maut dirempuh kereta

motosikal berkecai dirempuh kereta


21 Januari 2013
TERAP - Dua remaja lelaki berusia 16 dan 18 tahun terbunuh apabila motosikal ditunggang mereka dirempuh sebuah kereta di Batu 10 kira-kira jam 11 malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, mangsa terlibat disahkan maut di tempat kejadian akibat cedera parah.

Menurutnya, mangsa datang dari arah Serdang menuju ke Kulim manakala kereta terlibat datang dari arah bertentangan.

"Tiba di tempat kejadian, kereta terlibat memotong sebuah kenderaan lain di hadapannya bagaimanapun gagal mengelak motosikal mangsa yang datang dari arah hadapan lalu merempuhnya.

“Mangsa tercampak kira-kira 50 meter dari kereta yang merempuhnya sebelum diseret ke dalam semak. Dalam masa sama sebuah motosikal lain yang datang dari arah Serdang ke Kulim merempuh kereta berkenaan di bahagian kiri kereta," katanya kepada Sinar Harian.

Ghuzlan berkata, kedua-dua mangsa terbunuh di tempat kejadian kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat.

"Saya ingin menasihatkan pengguna jalan raya supaya tidak memandu laju sepanjang jalan Kulim ke Terap kerana laluannya bengkang bengkok. Ini boleh mengakibatkan pemandu mudah terbabas dan sukar memberhentikan kenderaan sekiranya berlaku kecemasan," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/dua-remaja-maut-dirempuh-kereta-1.123589


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my