loading...

Friday, January 25, 2013

Warga Emas maut dirempuh Yamaha 135Z

Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Januari 2013
KUANTAN - Seorang warga emas maut selepas motosikal klasik jenis Honda C70 yang ditungganginya berlanggar dengan motosikal lain ketika membelok memasuki simpang di Kilometer 34.5 Jalan Raub –Lipis dekat Raub, petang kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 1.10 petang itu, mangsa, Mohamed Ripin Wok, 67 dari Batu 32, Kampung Gali Hilir, Raub mengalami kecederaan parah sebelum disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Raub kira-kira jam 8.22 malam, hari yang sama.

Sementara itu, penunggang motosikal jenis Yamaha 135Z, Mohd Hamirul Khairuddin, 20 dari Kampung Dong dan pemboncengnya, Nor Hamirah Romly hanya cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abduul Rahim berkata, kedua-dua motosikal terbabit dipercayai  dalam perjalanan dari arah Lipis dan mangsa berada di hadapan.

Menurutnya, ketika sampai di tempat kejadian, mangsa cuba membelok ke kanan untuk memasuki simpang tanpa menyedari ada sebuah motosikal dari arah belakang menghampirinya.

“Akibat kejadian penunggang motosikal belakang gagal mengelak lalu melanggar motosikal mangsa menyebabkan ketiga-tiga mereka tercampak jatuh ke atas jalan.

“Mangsa yang parah dihantar ke Hospital Raub dan disahkan meninggal dunia kira-kira lapan jam kemudian,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, punca sebenar nahas yang meragut nyawa warga emas itu masih dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/warga-emas-maut-nahas-babitkan-dua-motosikal-1.125320




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my