loading...

Wednesday, January 23, 2013

Pemuda maut dalam nahas



23 Januari 2013
RAUB – Seorang pemuda maut apabila kenderaan jenis Honda Accord yang dinaikinya terlibat kemalangan di Kilometer 349 Jalan Raub – Lipis pada jam 3 pagi, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Azhar Abdul Rahman berkata, kejadian berlaku apabila pemandu kenderaan terbabit, Ho Kok Wei, 26, bersama dua penumpang iaitu Ho Kok Chong, 17, dan Liew Kar Lok, 18, dalam perjalanan dari arah Lipis.

Menurutnya, setiba di tempat kejadian, Kok Wei gagal mengawal kenderaannya, sebelum terbabas ke kanan jalan dan melanggar tebing bukit.

“Difahamkan, kereta itu melambung dan terjatuh di belakang kenderaan jenis Proton Perdana.

“Dalam kejadian itu penumpang belakang iaitu Kar Lok yang tinggal di Kampung Baru Sungai Ruan meninggal dunia serta merta di tempat kejadian,” katanya.

Azhar berkata, Kok Wei yang juga tinggal di Kampung Baru Sungai Ruan mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan dan menerima rawatan di Hospital Raub.

Katanya, penumpang di tempat duduk hadapan iaitu Kok Chong pula mengalami kecederaan dalaman dan mendapat rawatan lanjut di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoShas) Temerloh.

“Bagaimanapun pemandu dan penumpang kereta Proton Perdana tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan sampel darah Kok Wei juga diambil untuk siasatan lanjut,” katanya.

Sumber:
Sinarharian.com.my/edisi/pahang/pemuda-maut-kemalangan-1.124230



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my