loading...

Friday, January 25, 2013

Maut diatas kereta



Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Januari 2013
SEREMBAN –  Seorang lelaki maut apabila motosikal yang ditungganginya untuk ke tempat kerja bertembung dengan sebuah kereta di Kilometer 6, Jalan Seremban-Kuala Pilah, Bukit Putus,  semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, mangsa, Roszaidi Keman, 45, yang menunggang motosikal jenis Yamaha FF150 meninggal dunia di tempat kejadian, selepas tercampak ke atas kereta jenis Nissan Grand Livina itu.

Menurut jurucakap polis, kejadian dipercayai berlaku sewaktu kereta Nissan Grand Livina yang dipandu oleh seorang wanita itu, cuba memotong lori di hadapan kenderaan mereka.

Katanya, kenderaan yang turut membawa tiga anaknya itu, bagaimana pun gagal mengawal kenderaan sebelum bertembung dengan sebuah motosikal yang datang dari arah bertentangan.

“Siasatan mendapati wanita itu cuba memotong lori di hadapannya, bagaimanapun gagal lalu merempuh motosikal mangsa.

“Disebabkan pelanggaran itu, mangsa melambung ke atas kereta wanita berkenaan dan maut serta-merta di tempat kejadian.

“Mangsa dilaporkan mengalami cedera parah di bahagian kepala dan beberapa bahagian badan,” katanya.

Tambahnya, wanita yang bekerja sebagai seorang guru di salah sebuah sekolah dekat Kuala Pilah itu bagaimana pun, tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kesemua anak wanita terbabit terselamat kecuali anak perempuannya berusia 15 tahun yang duduk di bahagian penumpang hadapan, mengalami kecederaan di bahagian mulut dan hidung.

“Jenazah mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.

Menurutnya, siasatan lanjut berhubung kes itu masih dijalankan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (APJ 1987).

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tubuh-tercampak-atas-kereta-1.125281


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my