loading...

Wednesday, July 24, 2013

Tiga sahabat maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

24 Julai 2013
PASIR MAS – Tiga sahabat maut dalam kemalangan apabila kereta Kancil yang dinaiki mereka bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Triton kira-kira jam 11.20 malam, dekat Jabor Galok, malam kelmarin.

Ketua Polis Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, mangsa yang maut adalah Aasif Ahmad, 20; Ahmad Azizul Affizan Mat Jusoh, 21 dan Mohd Hazrin Ahmad, 21.

Menurutnya, Aasif yang memandu kereta Kancil dari arah Tanah Merah ke Pasir Mas memasuki lorong bertentangan dan melanggar Triton.

“Aasif yang tersepit di bahagian pemandu, meninggal di tempat kejadian manakala rakannya, Azizul meninggal Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian pada jam 9.30 pagi tadi (semalam).

“Hazrin yang merupakan penumpang di bahagian hadapan kereta tersebut, meninggal di Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu kira-kira jam 9.10 pagi tadi (semalam),” katanya.

Perlanggaran itu katanya, menyebabkan sebuah lagi kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux melanggar Triton namun pemandunya tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Pegawai Kanan Bomba II (PBK), Ruslan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 12.07 malam kelmarin.

“Setibanya di tempat kejadian, kami dapati terdapat sebuah kereta kancil remuk teruk dan terdapat seorang lelaki tersepit di bahagian pemandu.

“Kami berjaya mengeluarkan mangsa beberapa minit kemudian dengan menggunakan peralatan Hydraulic Power Unit dan cutter,” katanya.

Beliau berkata, pihak bomba turut menanggalkan kepala bateri bagi mengelak daripada kebakaran dan membuat kerja-kerja pembersihan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/tiga-sahabat-maut-nahas-1.186040


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my