loading...

Monday, July 22, 2013

Penunggang maut terpelanting 50 meter

Lim Chuah Chin Fu, 25, yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC 135 disahkan mati

23 Julai 2013
GEORGETOWN - Seorang penunggang motosikal maut, manakala rakannya cedera selepas motosikal yang dinaiki mereka bergesel dengan sebuah kereta dan terbabas di Lorong Batu Lanchang di sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 petang itu, mangsa Lim Chuah Chin Fu, 25, yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC 135 disahkan mati serta merta di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Difahamkan, mangsa yang berasal dari Kuala Sungai Pinang, Balik Pulau menunggang motosikal bersama rakannya dalam perjalanan ke Ayer Itam sebelum bergesel dengan kereta berkenaan di hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Georgetown di sini.

Akibat kejadian itu, mangsa hilang kawalan dan merempuh pembahagi jalan sebelum terpelanting kira-kira 50 meter.

Menurut sumber, pemandu kereta yang bergesel dengan motosikal mangsa dikatakan tidak memberhentikan kenderaan dan berlalu pergi.

“Ketika kejadian laluan di tempat berkenaan agak sesak berikutan di situ adalah kawasan sekolah.

“Bagaimanapun siasatan lanjut masih dijalankan untuk mengenal pasti kenderaan yang bergesel dengan mangsa.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Beliau berkata, siasatan lanjut akan dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 iaitu memandu dalam keadaan berbahaya sehingga menyebabkan kematian dan sabit kesalahan boleh dipenjara tidak kurang dua tahun atau 10 tahun atau denda tidak kurang RM5,000 atau melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

Polis juga ingin meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu agar dapat menghubungi Pegawai Penyiasat, Ibu Pejabat Polis Trafik Daerah Timur Laut di talian 04-2181872 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Perubatan Forensik, Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk bedah siasat, manakala rakannya menerima rawatan pesakit luar di hospital yang sama.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/maut-motosikal-gesel-kereta-1.185667



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my