loading...

Saturday, July 27, 2013

Pemandu teksi maut rempuh lori sampah

A Santhanam maut kemalangan teksi dan lori

27 Julai 2013
CHEMOR – Seorang pemandu teksi maut selepas keretanya merempuh sebuah lori muatan sampah selepas gagal memotong sebuah kenderaan lain di hadapannya di Kilometer 11.5, Jalan Jelapang – Chemor di sini, semalam.


Dalam kejadian jam 11 pagi itu, pemandu teksi jenis Proton Iswara, A Santhanam, 66, yang berasal dari Klebang Restu di sini, maut di tempat kejadian setelah mengalami cedera parah di bahagian kepala.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata, kejadian berlaku ketika lori dipandu seorang lelaki berusia 45 tahun dalam perjalanan dari arah Jelapang menuju menghala ke Khantan.

“Tiba di tempat kejadian, tiba-tiba sebuah teksi melanggar bahagian hadapan lori menyebabkan berlaku hentaman kuat di sebelah kanan sebelum terbabas ke dalam semak berhampiran.

“Manakala, teksi terbabit remuk teruk di bahagian hadapan menyebabkan mangsa tersepit. Anggota Bomba dan Penyelamat Ipoh dipanggil untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit,” katanya.

Beliau berkata, bomba mengambil masa 30 minit untuk mengeluarkan mangsa sebelum pihak perubatan mengesahkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa di bawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Pemandu lori terbabit mengalami cedera ringan telah membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/teksi-remuk-langgar-lori-sampah-1.187362
hmetro.com.my


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my