loading...

Monday, July 22, 2013

Bertaburan di atas jalan



22 Julai 2013
REMBAU – Sebuah lori enam tan yang membawa muatan barangan logistik dari Sungai Besi ke Johor Bahru terbalik selepas terbabit kemalangan di kilometer 224.4 Lebuhraya Utara-Selatan, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6 petang itu, pemandu lori, Mazlan Mohd Ali, 32, dalam perjalanan menghantar barangan ke Johor Bahru.

Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, lori yang dipandu mangsa dipercayai terbalik selepas mengelak sebuah kereta yang tiba-tiba masuk ke laluan mangsa.

“Selepas terbalik, lori yang dipandu mangsa dirempuh pula oleh sebuah kereta yang dipandu oleh lelaki berusia 20-an," katanya di sini, semalam.

Sementara itu, rakan mangsa, Nor Mohamad Rahim, 32, yang memandu lori berasingan berkata, dia dan rakannya itu mempunyai jadual sama untuk menghantar barangan ke Johor Baharu, namun rakannya itu bergerak lebih awal dahulu daripadanya.

“Bagaimanapun, saya yang baru memulakan perjalanan menghantar barangan ke lokasi yang sama tiba-tiba menerima panggilan daripada rakan saya menyatakan dia terbabit dalam kemalangan sehingga menyebabkan lori terbaik.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, saya dapati barangan yang dibawa rakan sudah bertaburan di atas jalan dan saya bersama-sama memunggah barangan di atas jalan untuk dimasukkan ke dalam lori lain,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/lori-terbalik-barangan-bersepah-1.18524






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my