loading...

Wednesday, July 24, 2013

Pelajar SMK Beluru maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

24 Julai 2013
KUALA KANGSAR - Seorang pelajar maut manakala seorang lagi parah apabila motosikal yang ditunggang mereka merempuh antara satu sama lain di KM 6, Jalan Kati-Chegar Galah, kelmarin.

Dalam kejadian jam 7.20 malam itu, Muhammad Najmuddin Hassan, 14, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala manakala seorang lagi penunggang motosikal, Muhamad Azrin Abd Radzak, 17, cedera parah.

Kedua-dua mangsa tinggal di kampung yang sama, Kampung Jarau Enggor dan bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Beluru.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Abdul Gaffar Mohammad berkata, siasatan awal polis mendapati, insiden berlaku apabila motosikal yang ditunggangi Muhammad Najmuddin hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentangan.

Menurutnya, motosikal yang ditunggang Muhamad Azrin yang ketika itu dalam perjalanan dari arah Kati menuju ke Chegar Galah tidak sempat mengelak lalu bertembung dengan motosikal mangsa.

“Pertembungan secara depan-depan antara dua motosikal itu menyebabkan kedua-duanya parah, seorang daripada mereka meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya kepada Sinar Harian.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/motosikal-hilang-kawalan-berlanggar-sama-sendiri-1.186126



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my