loading...

Monday, July 22, 2013

Lima maut dalam tragedi ngeri


Inalillahi wainailaihi rojiun

22 Julai 2013
JOHOR BAHRU - Lima maut selepas kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki terbabas sebelum merempuh tiang jejambat bulatan Kota Iskandar di Lebuhraya Pesisir Pantai Johor Bahru–Nusajaya, dekat sini, semalam.

Kemalangan ngeri itu berlaku sekitar jam 12.50 tengahari ketika semua mangsa dipercayai dalam perjalanan dari Johor Bahru  menghala ke Gelang Patah.



Mangsa yang maut dikenali sebagai Mokhtar Khalid, 43, bersama empat wanita warga Indonesia berusia lingkungan 20an iaitu Marini bernombor pasport (AR258388); Sehate (AR25799); Desi Angreani (ARAP355538) dan Santi Novita Sitepu (AS184031).

Ketua Polis daerah Nusajaya, Superintendan Noor Hashim Mohamad berkata, seorang warga tempatan dan empat warga asing itu meninggal dunia di  tempat kejadian
“Kita percaya kenderaan tersebut dipandu laju sebelum hilang kawalan dan terbabas ke dalam longkang di bahu kiri jalan menghala ke Gelang Patah.

“Siasatan di tempat kejadian pula mendapati keadaan cuaca baik dan terang.

"Keadaan jalan juga rata, bertar dan kering, sedikit berselekoh dan terdapat tiga lorong, namun tiada kekeliruan tanda jalan,” katanya kepada media ketika mengesahkan kejadian, di sini, semalam.

Noor Hashim berkata, semua jenazah dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini,  untuk bedah siasat.



Sementara itu, isteri ketiga Mokhtar, Hasni Ali, 36, berkata, sekitar dua jam sebelum kejadian, suaminya sempat membalas sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) kepadanya memberitahu mahu berbuka bersama keluarga.

“Saya menerima panggilan polis menyatakan suami terkemalangan dalam jam 2 petang dan tidak sangka dia telah pergi meninggalkan kami.

“Kali terakhir saya berjumpanya semalam (kelmarin) tetapi  suami langsung tidak menunjukkan sebarang perubahan,” katanya.



Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/lima-maut-kemalangan-ngeri-1.185227
bharian.com.my/bharian/articles/Taksempatbukapuasa/Article/index_html
kosmo.com.my



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my