loading...

Sunday, July 21, 2013

Kepala tembusi cermin depan


Beijing: Seorang wanita China terselamat dalam satu kemalangan ngeri yang menyaksikan kepalanya terhempas pada cermin depan kenderaan yang dinaiki dan tersepit di dalam lubang.

Wanita yang namanya tidak didedahkan itu adalah penumpang kenderaan terbabit apabila ia merempuh belakang sebuah trak di wilayah Guanxi, selatan China.


Rempuhan itu menyebabkan wanita yang tidak memakai tali pinggang keledar ketika kejadian, tercampak ke depan dan kepalanya terhantuk pada cermin. Hantukan yang kuat itu menyebabkan cermin itu pecah dan kepalanya tersepit dalam lubang terbabit.

Anggota penyelamat terpaksa mengeluarkan pemandu kereta itu yang pengsan terlebih dulu sebelum dapat menyelamatkan wanita berkenaan.


Mereka mengambil masa yang agak lama untuk memembesarkan lubang di sekitar tengkuk mangsa sebelum dia boleh dikeluarkan dengan selamat.


Dengan berlumur darah serta kelihatan pening, wanita itu diusung oleh pasukan perubatan untuk dihantar ke hospital berhampiran.

Kecederaan yang dialami wanita itu dan juga teman lelakinya yang memandu kenderaan itu dikatakan tidak mengancam nyawa mereka. - Agensi

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Kepalakeluarcermindepan/MA/Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my