loading...

Saturday, January 19, 2013

Askar wataniah maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

20 Januari 2013
GOMBAK – Tindakan pemandu lori yang membuat pusingan U haram di Jalan KL-Ipoh menghala ke Rawang di sini, awal pagi semalam membawa malang kepada seorang askar wataniah apabila dia maut akibat merempuh kenderaan berat itu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.45 pagi itu, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha 125z dikatakan dalam perjalanan menghala ke Selayang.

Jurucakap Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak berkata, ketika tiba di Kilometer 22.8, sebuah lori tiba-tiba berhenti untuk membuat pusingan U. Menurutnya, mangsa yang terkejut dipercayai tidak sempat mengelak kenderaan di depannya dan terlanggar bahagian belakang lori itu.

Rempuhan menyebabkan mangsa tercampak beberapa meter daripada motosikal ditungganginya. Mangsa, Muhammad Shahzani Abdul Mutalib, 21, yang masih bujang mengalami kecederaan teruk di bahagian dalaman maut serta-merta di tempat kejadian.

“Mayat mangsa yang beralamat di Bandar Baru Selayang itu dihantar ke Hospital Selayang untuk dibedah siasat.

“Lori yang membuat pusingan U haram itu melarikan diri selepas kejadian dan masih belum membuat laporan polis. Kita dalam usaha mengenal pasti nombor pendaftaran kenderaan yang dirempuh mangsa itu,” katanya.

Kes dibuka dan disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sehubungan itu, saksi kemalangan atau mereka yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak, Inspektor Muhamad Izam Ibrahim di talian 03-61262273, 03-61262257 atau 013-2006111 untuk membantu siasatan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/askar-wataniah-maut-rempuh-lori-1.123209


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my