loading...

Wednesday, January 16, 2013

Seorang maut seorang patah tengkok

16 Januari 2013
KUANTAN - Seorang lelaki maut manakala seorang lagi parah selepas kereta yang dipandu mereka bertembung di Kilometer 128.5 Jalan Kuantan-Segamat dekat Felda Chanis, Rompin, tengah hari tadi.
  
Mangsa, Ahmad Safuan Muslim, 49, dari Segamat, Johor, yang memandu Proton Savvy, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami manakala Mohd Shafik Mohd Shukri, 21, pemandu Proton Wira, patah tengkuk dan kaki kanan.
  
Ketua Polis Daerah Rompin DSP Johari Yahaya berkata dalam kejadian 1.15 tengah hari itu, Ahmad Safuan dari arah Segamat menuju Kuantan.
  
"Kejadian dipercayai berlaku semasa pemandu Proton Wira itu memotong sebuah kenderaan di hadapannya, namun gagal masuk semula ke laluannya.
  
"Pada masa yang sama, mangsa yang datang dari arah bertentangan telah bertembung dengan Proton Wira berkenaan," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
  
Beliau berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat sementara Mohd Shafik dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan untuk rawatan.
  
"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya. - Bernama

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/lelaki-maut-seorang-parah-nahas-di-km-128-5-kuantan-segamat-1.122092


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my