loading...

Sunday, January 13, 2013

Tak sempat beli kereta baru

Inalillahi wainailaihi rojiun

14 Januari 2013
DUNGUN – Hasrat seorang kakitangan bank untuk membeli kereta baru selepas beberapa tahun berkhidmat tidak kesampaian, apabila dia menemui ajal selepas melanggar seekor kerbau, dekat sini, pagi semalam.

Kemalangan kira-kira jam 7.30 pagi itu dipercayai berlaku ketika Muhammad Faiz Mohd Zawawi, 27, yang menunggang motosikal Yamaha LC 135 dalam perjalanan dari Felda Jerangau ke tempat kerjanya di Al Muktafi Billah Shah.

Sampai di kilometer 57 Jalan Jerangau-Jabor, kakitangan Bank CIMB itu dikatakan telah melanggar seekor kerbau melintas jalan.

Mangsa yang baru bertugas enam bulan di Bank CIMB Al Mukhtafi Billah Shah maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Difahamkan, malam sebelum kejadian, arwah tidak pulang ke rumah kerana tidur di rumah rakannya yang baru melangsungkan perkahwinan.

Dia dikatakan bertolak dari rumah rakannya di Felda Jerangau awal pagi, sebelum terbabit dengan kemalangan yang meragut nyawanya.

Sementara itu, menurut abang arwah, Farid Zawawi, 29, adik lelakinya yang sebelum ini bertugas sebagai pegawai kredit di Bank CIMB cawangan Dungun dan Paka itu, beria-ia membeli kereta baru untuk berulang alik ke tempat kerjanya.

“Mengikut rancangan, dia mahu membeli kereta awal tahun ini, tak sangka pula hasratnya itu tidak kesampaian," katanya yang ditemui ketika menuntut jenazah arwah adiknya di Unit Forensik Hospital Dungun.

Jenazah arwah yang merupakan anak ketiga daripada lima beradik dibawa pulang untuk urusan pengebumian di kampung ibu bapanya dekat Bukit Payung, Marang.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian dan masih menyiasat berkenaan insiden terbabit.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/kakitangan-bank-maut-langgar-kerbau-1.121019



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my