loading...

Monday, January 14, 2013

Wanita maut digilis



14 Januari 2013
BUKIT TAGAR - Seorang wanita maut dalam keadaan mengerikan pagi semalam apabila badannya berkecai digilis beberapa kenderaan setelah tercampak daripada kereta dinaikinya.

Rakan lelakinya pula parah akibat tercampak ke dalam gaung dan hanya ditemui selepas mangsa dilihat merangkak ketika cuba mendapatkan pertolongan.

Kejadian ini berlaku kira-kira jam 7 pagi di Kilometer 415.7 Lebuh Raya Utara Selatan arah Utara selepas Plaza Tol Bukit Tagar dekat sini.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, siasatan mendapati kereta Perodua Myvi dinaiki mangsa terbabas ke lorong kanan dan melanggar pengadang jalan.

“Kereta ini dipandu lelaki yang identitinya masih belum dikenalpasti dan terbabas ke kanan sebelum melanggar pengadang jalan lalu berpusing di lorong tengah.

“Mangsa (wanita) tercampak keluar dan dipercayai dilanggar oleh kenderaan lain. Mayat mangsa berkecai dan dihantar ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB),” katanya.

Beliau berkata, mangsa yang maut dikenali sebagai M Karti berusia 26 tahun dan beralamat di Taman Perumahan Permai Suri, Bidong, Kedah.

Katanya, pemandu kereta terbabit pula sedang menerima rawatan di Hospital Slim River dan masih dalam keadaan trauma serta tidak boleh bercakap.

“Masa kejadian cuaca dilaporkan baik. Sehingga kini belum ada laporan polis dibuat pemandu kenderaan lain yang terlibat dengan insiden itu.

“Siasatan kes dijalankan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Dalam pada itu, difahamkan kedua-dua mangsa dalam perjalanan dari Johor Bahru menuju Kulim, Kedah untuk menghadiri majlis perkahwinan saudara terdekat.

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/wanita-maut-digilis-rakan-lelaki-parah-tercampak-dalam-gaung-1.120981





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my