loading...

Thursday, January 17, 2013

Mangsa merangkak keluar





17 Januari 2013
Alor Gajah: Seorang lelaki parah apabila Proton Saga dipandu terbabit dalam kemalangan di Kilometer 225.2, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) arah utara berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Pedas-Linggi, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 6 pagi, kereta dipandu Sadiq Sahidan, 30-an, dari Johor ke Kuala Lumpur dipercayai terbabas merempuh besi penghadang jalan dan berpusing beberapa kali sebelum terbalik dengan keempat-empat tayarnya ke atas.


Difahamkan, kejadian disedari seorang pengguna jalan raya bersama dua anggota Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) yang kebetulan melalui tempat kemalangan.

Menurut anggota JPAM dikenali sebagai Musliha, 20-an, dia bersama rakannya terkejut melihat sebuah kereta dengan tayarnya ke atas di laluan paling kiri dalam keadaan berasap.


“Apabila mendekati kenderaan berkenaan, saya melihat seorang lelaki sedang merangkak keluar dari keretanya yang remuk dengan mukanya berlumuran darah selain cedera pada kedua-dua belah kakinya.


“Saya dan rakan membantunya keluar,” katanya.

Difahamkan kereta dipandu mangsa terseret 30 meter sebelum berpusing beberapa kali lalu terbalik.


Katanya, dia menghubungi pasukan perubatan untuk meminta bantuan.

“Tidak lama selepas itu, dua ambulans dari Hospital Tampin dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Alor Gajah tiba di tempat dan membawa mangsa ke hospital,” katanya.


Sementara itu, Ketua Operasi JPAM Daerah Alor Gajah Staf Muda (PA) Shahrul Riza Saiful Bahry berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian jam 6.05 pagi.


“Setiba di lokasi, mangsa sedang dirawat dua anggota JPAM yang kebetulan berada di tempat kejadian dan mangsa dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Merangkakkeluarkeretaterbalik//Article/index_html




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my