loading...

Thursday, January 17, 2013

Penjenayah terbabas


17 Januari 2013
PASIR PUTEH: Tiga penjenayah yang dikehendaki polis Kelantan kerana terbabit dalam pelbagai kes seperti samun dan curi kenderaan cuba melanggar sebuah daripada tiga kereta peronda Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Besut, Terengganu yang mengejar mereka sebelum terbabas lalu merempuh pagar rumah seorang penduduk kampung dalam kejadian di Kampung Pachakan, berhampiran sempadan Pasir Puteh-Besut, dekat sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian jam 4.20 pagi itu, kereta Proton Waja yang dinaiki tiga suspek itu nekad membuat pusingan 'U’ untuk merempuh sebuah kereta peronda di bahagian depan menyebabkan anggota polis terpaksa melepaskan tembakan bagi mempertahankan diri.

Akibat tembakan itu, Proton Waja yang menggunakan nombor pendaftaran palsu itu terbabas lalu merempuh pagar rumah milik seorang penduduk kampung.

Sebaik terbabas, ketiga-tiga penjenayah itu terus keluar dari kenderaan untuk melarikan diri, namun, dua daripada mereka berjaya diberkas selepas masing-masing cedera akibat terkena tembakan di kaki kanan dan terhantuk di cermin depan kenderaan.


Seorang lagi rakan mereka, Hapizan Mohd Hanapi, 39, atau lebih dikenali 'Ijae Tikus’ dari Felda Aring, Gua Musang, berjaya meloloskan diri dan polis kini giat memburunya.

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Penjenayahterbabascubalanggarkeretaperonda//Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my