loading...

Tuesday, October 16, 2012

Terbang bersama basikal

16 Oktober 2012
SABAK BERNAM - Seorang penunggang basikal maut dirempuh sebuah kenderaan ketika cuba melintas jalan di Kilometer 69 Jalan Teluk Intan-Klang, kelmarin.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 9 malam itu menyebabkan mangsa yang dikenali sebagai Paiman, 53, meninggal dunia di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohammad berkata, siasatan awal mendapati mangsa yang merupakan warga Indonesia itu sedang dalam perjalanan pulang ke rumah dengan menunggang basikal cuba melintas namun gagal sebelum dirempuh sebuah kereta Proton Saga BLM.

“Mangsa yang sedang dalam perjalanan pulang dari makan di Sungai Labu cuba untuk melintas namun tidak menyedari kehadiran kereta tersebut.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) untuk bedah siasat manakala pemandu yang merempuh mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya yang turut menasihat pemandu supaya lebih berhati-hati ketika memandu di jalan gelap.

Dalam pada itu, pemandu kereta berkenaan, Mohd Aizuddin Mohd Ghazali, 26, berkata, dia tidak menyedari kehadiran penunggang basikal berkenaan memandangkan keadaan jalan yang gelap serta tidak mempunyai lampu.

“Saya cuba untuk mengelak namun jarak kami yang sangat hampir menyebabkan saya tidak sempat membrek lalu merempuh mangsa sehingga  dia terpelanting,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Sungai Besar.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/terbang-bersama-basikal-1.95065


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my