loading...

Thursday, October 18, 2012

Akibat memandu ketika mengantuk


19 Oktober 2012
SABAK BERNAM - Seorang lelaki dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Sungai Besar maut setelah kenderaan dinaikinya bertembung dengan sebuah treler muatan habuk papan dalam kejadian kira-kira jam 5.15 pagi, kelmarin.

Mangsa yang dikenali sebagai Cheang, 47, maut di tempat kejadian selepas cedera parah di bahagian kepala dan tangan.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohammad berkata, siasatan awal menunjukkan kejadian di KM55 Jalan Teluk Intan - Klang tersebut difahamkan berlaku selepas mangsa dipercayai memandu dalam keadaan mengantuk.

“Tanpa disedari, kenderaan jenis Proton Wira yang dipandu mangsa memasuki laluan bertentangan sebelum bergesel dengan sebuah kenderaan lain,” katanya kepada Sinar Harian.

Noor Mushar, akibat daripada pergeseran tersebut, kenderaan dipandu mangsa difahamkan hilang kawalan sebelum merempuh sebuah treler yang sedang dalam perjalanan menuju ke Klang dan terperosok di bawah treler.

Katanya, mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah(HTAJ) untuk dibedah siasat.

Beliau berkata, pemandu treler dan pemandu kereta berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan dan mereka turut membuat laporan di Balai Polis Sungai Besar untuk siasatan lanjut.

Noor Mushar berkata, pengguna jalan raya diingatkan supaya memandu dengan berhemah demi keselamatan pengguna lain.

Katanya, sekiranya pemandu mengantuk, mereka sepatutnya untuk berhenti berehat bagi menggelakkan kejadian tidak dingini berlaku.

Sementara itu, Ketua Operasi Bomba Sungai Besar, Mohd Ishak Hamzah berkata, pihaknya mengambil masa kira-kira 45 minit untuk mengeluarkan mangsa dengan menggunakan pemotong besi.

Mohd Ishak berkata, kejadian berlaku sekitar jam 4.58 pagi dan seramai enam anggota terpaksa dikerahkan ke lokasi kejadian.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/kereta-terperosok-bawah-treler-1.95932

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my