loading...

Thursday, October 18, 2012

Tak sempat miliki Samsung Galaxy



Inalillahi wainailaihi rojiun


18 Oktober 2012
DUNGUN – Impian seorang remaja untuk memiliki telefon bimbit pintar merupakan permintaan terakhirnya sebelum dia menemui ajal selepas terbabit dalam satu kemalangan di sini, petang kelmarin.

Mohamad Zaidi Radzlan, 15, yang cedera parah maut apabila motosikal ditunggang dipercayai merempuh belakang sebuah lori tanah dalam kejadian kira-kira jam 4.20 petang manakala rakan yang membonceng motosikal bersamanya, Nor Nasihah Mohd Alfian, 15, dilaporkan kritikal.

Menceritakan detik sebelum tragedi, abang mangsa, Mohamad Ridzuan Razlan, 19, berkata, malam sebelum kemalangan menimpa arwah, anak kedua daripada tiga beradik itu memberitahu keinginannya memiliki sebuah telefon bimbit jenis Samsung Galaxy sekiranya mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang baru diambilnya baru-baru ini.

Mohamad Ridzuan berkata, sebelum arwah masuk tidur, dia sempat memberitahu abangnya itu mengenai hasratnya untuk memiliki telefon bimbit berkenaan sekiranya dia mendapat keputusan 8A dalam peperiksaan PMR.

“Adik saya beritahu, kalau saya dapat 8A abang mesti hadiahkan telefon Samsung Galaxy,

“Saya kata tak apalah, kalau dapat 2A pun abang beli juga, tak sangka pula belum sempat dia dapat telefon itu, dia sudah meninggal,” katanya.

Mohamad Ridzuan berkata, petang sebelum kejadian, adik lelakinya itu ada meminta izin ibunya, Rogayah Jusoh, 48, untuk ke sebuah kafe siber.

Bagaimanapun, mangsa yang menunggang bersama teman wanitanya, Nor Nasihah terbabit dalam kemalangan menyebabkan mangsa cedera parah dan mati serta merta di tempat kejadian manakala Nor Nasihah yang turut cedera parah itu dikejarkan ke Hospital Dungun untuk rawatan kecemasan.

Mohamad Ridzuan berkata, dia mendapat tahu berita buruk menimpa adik lelakinya yang juga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pulau Serai itu ketika berada di tempat kerjanya di Tanjung Jara Resort.

Katanya, sebaik dihubungi, dia terus bergegas ke tempat kemalangan untuk mengetahui keadaan adik lelakinya itu.

“Sebaik sampai di situ, saya lihat darah membasahi jalan.

“Mayat arwah juga sudah ditutup, dia sudah tiada lagi,” katanya.

Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk bedah siasat.

Jenazah mangsa dituntut ahli keluarga sebelum disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pulau Serai.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/tak-sempat-miliki-samsung-galaxy-1.95672


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my