loading...

Sunday, October 14, 2012

Bas Rempuh Kedai



15 Oktober 2012

TAMPIN - Orang awam yang berada di deretan rumah kedai berusia puluhan tahun di sempadan Tampin, Negeri Sembilan dan Tampin, Alor Gajah gempar seketika apabila sebuah bas henti-henti merempuh bangunan berkenaan, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 11 pagi itu, lokasi terletak di sempadan dua negeri yang juga merupakan lokasi lampu isyarat di tengah-tengah bandar Tampin itu menyebabkan aliran trafik sesak seketika.

Menurut saksi, Ng Siew Fah, 55, berkata, ketika kejadian, dia sedang melayan pelanggan terkejut mendengar bunyi dentuman kuat sehingga menyebabkan premis kedainya bergegar.

“Akibat dentuman itu juga, batu bata terpelanting sehingga ke kaki lima bangunan dan saya terus keluar kedai sebelum mendapati bas itu terperosok ke dalam premis bersebelahan.

“Disebabkan bimbang rumah kedai berusia 80 tahun ini runtuh, saya menutup kedai selama kira-kira sejam,” katanya, semalam.

Sementara itu, Jurucakap polis berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila pemandu bas berusia 40-an gagal kawal kenderaan, lalu merempuh bangunan kedai hingga menyebabkan pintu dan tembok premis itu pecah.

“Bas berkenaan dipercayai dalam perjalanan dari perhentian bas di pekan ini ke pejabat syarikat yang terletak di kawasan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) di Kuala Ina, Alor Gajah.

“Sebaik sahaja tiba di lampu isyarat di persimpangan Pulau Sebang-Tampin iaitu di tengah-tengah bandar Tampin, pemandu bas terbabit yang ingin membelok ke kanan hilang kawalan lalu merempuh kedai berkenaan.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan insiden berkenaan dan kes disiasat di bawah Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/bas-rempuh-rumah-kedai-1.94662

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my