loading...

Sunday, October 14, 2012

Pertembungan Maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

15 Oktober 2012

 BALING - Dua pemandu maut ketika dalam perjalanan ke hospital setelah kereta yang dinaiki kedua-dua mangsa bertembung di Kampung Kembai dekat sini kira-kira 3.15 petang, kelmarin.

Mangsa, Muhamad Khusani Abdul Majid, 43, dari Kampung Kemelong, Sik manakala Mujahid Sallehuddin, 23, dari Kampung Parit Panjang maut selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, Mujahid Sallehuddin yang memandu kereta jenis Satria cuba memotong kenderaan lain sebelum bertembung kereta jenis Waja yang dipandu Khusani.

Menurutnya, rempuhan itu mengakibatkan kedua-dua mangsa tersepit di bahagian tempat duduk pemandu sebelum disahkan meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital.

Sementara itu, dalam kejadian lain, seorang penunggang motosikal turut maut di tempat dan hari yang sama pada jam kira-kira 8.50 malam selepas merempuh sebuah motosikal di hadapannya.

Mohd Nizam Idris, 18, dari Kampung Guar Tinggi maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala manakala penunggang motosikal yang dirempuh itu mengalami kecederaan ringan.

Mat Daud berkata, rempuhan itu mengakibatkan mangsa terjatuh sebelum terhantuk di atas jalan raya.

Mangsa yang tidak menggunakan topi keledar itu mengalami kecederaan teruk iaitu keretakan di bahagian kepala sehingga mengakibatkan kematian.

Mat Daud berkata, mayat Mohd Nizam dan Mujahid dihantar ke Hospital Baling, manakala Muhamad Khusani dihantar ke Hospital Sungai Petani untuk dibedah siasat sebelum jenazah dituntut oleh ahli keluarga masing-masing.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/dua-maut-kenderaan-bertembung-1.94667

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my