loading...

Monday, February 25, 2013

Rempuh Pacuan empat roda



Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Februari 2013
KUALA KANGSAR – Seorang lelaki maut selepas terlibat dalam kemalangan membabitkan sebuah motosikal dan kereta di Kilometer 22, Jalan Kuala Kangsar–Manong, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8 malam itu, mangsa, Abdul Mu’iz Abdul Razab, 22, yang menunggang motosikal jenis Yamaha dikatakan merempuh sebuah pacuan empat roda yang keluar secaera tiba-tiba dari simpang di Bukit Mercu.

Mangsa yang tinggal di Taman Harmoni meninggal dunia kira-kira dua jam selepas menerima rawatan di Hospital Kuala Kangsar akibat cedera parah di kepala.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Abdul Gaffar Muhammad berkata, mangsa dipercayai tidak sempat mengelak selepas pacuan empat roda terbabit keluar dari simpang secara melulu.

Menurutnya, mangsa telah merempuh sisi kanan kereta terbabit dan dipercayai berlaku hentakan di bahagian kepala.

“Berikutan itu, mangsa dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk mendapatkan rawatan dan meninggal dunia pada jam 10 malam.

“Hasil bedah siasat mendapati kematian mangsa disebabkan kecederaan parah di kepala manakala pemandu kereta itu pula tidak mengalami apa-apa kecederaan,” katanya.

Katanya, pemandu kereta terbabit telah diambil keterangan dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/dirempuh-pacuan-empat-roda-1.134630


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my